בלוג בריאות

יותר בריא, פחות כואב – טיפים לתזונה המפחיתה כאבי מחזור ודלקות

“קיבלתי מחזור” או “כואב לי המחזור” הן תלונות נפוצות בקרב נערות ונשים. עבורן כאבי המחזור הן “מכה שלא כתובה בתורה” המשבשת את חייהן בכל חודש מחדש. התכווצויות, עצירות, תנודות במצבי הרוח ובטן נפוחה הם רק חלק ממה שעובר על אישה בזמן המחזור. במאמר זה ניתן טיפים לתזונה המפחיתה כאבי מחזור ודלקות על מנת לעזור שתוכלו לעבור את תקופת המחזור בצורה נעימה יותר.

מהם כאבי מחזור?

כאבי מחזור יכולים להופיע בכל אחד משלבי המחזור ולהשפיע על התפקוד היומיומי. בין התלונות הנפוצות הנקשרות בכאבים אלה ניתן למצוא שינויים במערכת העיכול  (עצירות או שלשולים), התפרצות אקנה בפנים, שינויים במצב רוח, הפרעות שינה, ירידה בחשק המיני ועוד. תופעות אלה לרב נעלמות עם קבלת הדימום הוסתי שמאזן את הגוף מבחינה הורמונלית.

כדי להבין את מקור הכאבים חשוב להבין שהמחזור החודשי נחלק ל – 3 שלבים:

שם  משך הימים  תיאור התהליך / גופני 
השלב הפוליקולרי – 

השלב בו הביצית מבשילה בתוך הזקיק ( follicle )

מתחיל ביום הראשון של הוסת ( הדימום ) ונמשך כשבועיים.   הפרשת הורמונים במח גורמת ליצירת זקיקים בשחלה. מתוך אחד מהם בלבד תתפתח ביצית תקינה שיכולה להוביל להפרייה. הזקיקים מפרישים את הורמון האסטרוגן הגורם לעיבוי רירית הרחם. כאשר האסטרוגן מגיע לרמה מסוימת, מופרש הורמון LH האחראי על הביוץ. 
שלב הביוץ  – השלב בו הביצית פוגשת את הזרע מתחיל בין יום 11 ליום ה – 14 מקבלת הוסת.  הזקיק משחרר את הביצית, אל השחלה ומשם היא נעה לעבר החצוצרה. שם היא תשהה בין 12 ל- 24 שעות. במידה והיא תפגוש זרע, עלולה להתפתח הפרייה.  
השלב הלוטאלי – שלב ההפרשה נמשך מהיום ה – 14 לקבלת הוסת ועד להופעת הוסת בחודש הבא.  לאחר שהביצית הגיעה אל החצוצרה, הזקיק הופך לגופיף צהוב המפריש פרוגסטרון. הורמון שעוזר להשתרשות הביצית המופרית בדופן הרירית. אם לא נוצרה הפרייה, הגופיף הצהוב לא יפריש פרוגסטרון ורירית הרחם תיפרד מדופן הרחם. לאחר כמה ימים שוב יופיע דימום וסתי.

עכשיו אחרי שהבנו מהו מחזור ואיך הכאבים מגיעים לידי ביטוי נוכל להרחיב על טיפים לתזונה המפחיתה כאבי מחזור ודלקות.

מה לאכול כדי להקל על כאבי מחזור?

השינויים ההורמונליים במהלך המחזור משפיעים על תפקוד מערכת העיכול, מערכת הדם ומצב הרוח. כדי לעזור לגוף להתמודד טוב יותר עם שינויים אלה מומלץ לשלב את המזונות הבאים בתפריט היומי:

1. מזונות המכילים ויטמין B6

זהו ויטמין מומלץ לנערות ולנשים הסובלות מתסמונת קדם וסתית. לויטמין זה השפעה על חילוף החומרים בגוף, על יצירת ההמוגלובין בדם, על וויסות הורמון האושר ( סרטונין ) ועוד. איפה תמצאו ויטמין B6? בתפוחי אדמה, בננות, דגים, עוף, בשר וקטניות.

2. מזונות המכילים מגנזיום

מגנזיום הוא מינרל המחזק את המערכת החיסונית ותורם להקלה על התכווצויות שרירים בתקופת המחזור. אגוזים, מוצרי חלב וירקות ירוקים כגון תרד הם מזונות המכילים מגנזיום.

3. מזונות המכילים אומגה 3

רבות דובר על חומצת השומן אומגה 3 כבעלת תכונות מופלאות התורמות להפחתת דלקתיות בגוף ושמירה על הלב והדם. לאומגה 3 יש יכולת למנוע התכווצות שרירים וכך להקל על כאבי המחזור. אילו מזונות מכיליחם אומגה 3? כמובן דגים ( סלמון וטונה ), אגוזי מלך וקטניות.

4. מזונות המכילים ויטמין  E

ויטמין E תורם להפחתת כאבי תסמונת קדם וסתית ומקל על תסמיני גיל המעבר כגון יובש בנרתיק וגלי חום. איפה תמצאו ויטמין E? בשמנים ( שמן חמניות, שמן קנולה ) בגרעיני חמנייה, אגוזי לוז וברסק עגבניות.

יותר בריא, פחות כואב – טיפים לתזונה המפחיתה כאבי מחזור ודלקות

יותר בריא, פחות כואב – טיפים לתזונה המפחיתה כאבי מחזור ודלקות

ומה לגבי תוספי תזונה להקלה בכאבי מחזור ודלקות?

כמו כל תוספי התזונה הנמכרים באתר “פריחת השלווה” גם ה”מחזורית” הינה תוסף תזונה המבוסס על מיצוי צמחי מרפא הרמב”ם המכיל 100% רכיבים טבעיים, ללא הורמונים, ללא חומרים משמרים וללא כימיקליים. הפורמולה כבר סייעה לנערות ולנשים רבות להקל על תסמיני המחזור ולהתנהל בחופשיות בכל ימי החודש.

“מחזורית” – תוסף תזונה להקלה על כאבי מחזור

המחזורית נרקחת ממיצוי של צמחי מרפא הרמב”ם במפעל שומר שבת בעל אישור משרד הבריאות. רכיבי המחזורית מכילים 4 צמחי מרפא:

  1. שורש שן הארי – שורש הפרח מכיל ויטמינים, מינרליים וסיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד תקין של הגוף. המיצוי של השורש מכיל ויטמין A, ויטמין C, ויטמין K, ויטמין 6B, מגנזיום, ברזל, סידן ואשלגן. בנוסף, לשורש שן הארי גם תכונות ייחודיות כנוגד דלקות.

  2. גדילן מצוי –  הגדילן המצוי הוא אותו קוץ סגול הצומח לגובה בצידי הכביש. כבר ביוון העתיקה, לפניו יותר מ -2000 שנה הוא שימש כצמח מרפא לטיפול במחלות כבד. במאה ה – 19 גילו בו תכונות ריפוי נוספות המסייעות להפחתת כאבי מחזור ומאז הוא נמצא בשימוש.

  3. אנגליקה –  צמח האנגליקה משפיע על מערכת רבייה, מסייע בהסדרת מחזור לא סדיר ומקל על כאבי תסמונת קדם ויסתית. בנוסף מסייע צמח האנגליקה גם בהפחתת דלקות וריפוי פצעים.

  4. סליקס אלבה ( ערבה לבנה ) – מיצוי קליפת עץ הערבה מכיל חומצה סליצילית המסייעת בהקלה על כאב והפחתת דלקות.

 

לסיכום 

אמרו שלום ולא להתראות לכאבי מחזור!

מהיום ניתן לעבור את המחזור “בשלום” עם הרבה פחות כאב, כל מה שצריך הוא “מחזורית” – תוסף תזונה להקלה על כאבי מחזור ודלקות. נטילת התוסף פעמיים ביום הובילה להקלה משמעותית אצל נערות ונשים רבות תוך זמן קצר. הזמיני עוד היום את “מחזורית” ותוך 4 – 7 ימי עבודה היא תגיע אליך עם שליח עד הבית או עד העבודה.

קישור למוצר: https://zhlilteva.co.il/product/%d7%9e%d7%97%d7%96%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%98%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9b%d7%90%d7%91%d7%99/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *