blog, בלוג בריאות, מידע וטיפים

איך להרגיע התקף חרדה

כך תצאו מהחרדה

אנשים רבים סובלים מהתקפי חרדה, גם ללא סיבה מיוחדת. התקפי חרדה יכולים להיות מלחיצים במיוחד, והם משפיעים על התפקוד היומיומי. ראוי לציין כי חרדה היא תופעה נפוצה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים. היא יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כגון מצבי חיים מלחיצים, טראומה קודמת או בעיות רפואיות.

חרדה יכולה להוביל לתסמינים פיזיים ונפשיים, כגון דופק מואץ, קוצר נשימה, הזעה, רעידות, עייפות, כאבי ראש, קשיי ריכוז ואף דיכאון. לכן, במידה שאתם סובלים מחרדה, אספנו עבורכם חמישה טיפים שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם חרדה.

טיפ מס’ 1 – הקפידו על אורח חיים בריא ומאוזן

שמירה על אורח חיים בריא יכולה לעזור להפחית את הסיכון לחרדה. תזונה בריאה יכולה לסייע לשיפור מצב הרוח, להפחית את רמות הלחץ ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי. הקפידו על צריכה של פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. הימנע מצריכה של מזונות מעובדים, מזונות ממותקים ומזונות עשירים בשומן רווי. בנוסף, חוסר שינה יכול להחמיר את הסימפטומים של חרדה. הקפידו על שינה של 7-8 שעות בלילה. לבסוף, פעילות גופנית קבועה יכולה לסייע להפחית את רמות הלחץ, לשפר את מצב הרוח ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי. מומלץ לבצע פעילות גופנית  במשך 30 דקות לפחות, רוב ימי השבוע.

טיפ מס’ 2 – למדו טכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה, כגון מדיטציה, יוגה ונשימות עמוקות, יכולות לעזור לכם להרגיע את הגוף והנפש. מדיטציה היא טכניקה של התמקדות בנשימה או במחשבות חיוביות. היא יכולה לעזור להפחית את מתח השרירים, לשפר את הריכוז ולשנות את דפוסי החשיבה.

לעומת זאת, יוגה היא שילוב של תנוחות גוף, נשימה ותרגול מדיטציה. היא יכולה לעזור לשפר את הגמישות, את היציבה ואת המודעות לגוף. לבסוף, נשימות עמוקות הן טכניקה פשוטה ויעילה להרגעה. כל שעליכם לעשות זה לשבת או לשכב במקום נוח ולנשום נשימות עמוקות, תוך התמקדות בנשימה.

טיפ מס’ 3 – אל תתמודדו עם החרדה לבדכם

דברו עם חברים ומשפחה על החרדה שלכם. תמיכה חברתית יכולה להיות משמעותית להתמודדות עם חרדה. התחילו בשיחה פשוטה – ספרו לחבר או בן משפחה כי אתם מתמודדים עם חרדה. השתדלו לשתף את המחשבות והרגשות שלכם ולבקש את תמיכתם. כך, תוכלו להרגיש פחות לבד ולהבין יותר טוב את החרדה שלכם.

טיפ מס’ 4 – מצאו תחביבים ופעילויות מהנות

התמקדות בדברים החיוביים בחיים יכולה לעזור להפחית את החרדה. מצא תחביבים ופעילויות מהנות שגורמות לכם להרגיש טוב. בין אם אתם חובבי ספורט מושבעים, תולעי ספרים או טיפוסים אומנותיים, מציאת תחביב והתמדה בו תסייע לכם להרגיש טוב יותר.

טיפ מס’ 5 – עיסוי מרגיע

המגע כולל עיסוי עם שמן, כל שמן נעים שיש לכם בבית (אפשר שמן תינוקות שמן זית בלבד- אם אין לכם בעיה עם הריח)
אפשר עיסוי בכפות הרגליים / ידיים/ כתפיים/ גב / הראש/ בחלק אחד או בכל הגוף איך שנוח לכם, אפשר להחליף תפקידים פעם אתם מעסים ופעם אחד מבני הבית מעסה אתכם, עיסוי תמיד מתקבל באהבה פעולה מרגיעה ופשוטה.

טיפול בחרדה באמצעות תרופת הרגעה טבעית

חברת “פריחת השלווה” פיתחה תמצית טבעית בשם “רוגע”, המסייעת להפחית חרדה ולחץ. התמצית מכילה פריחת התפוז ומליסה, שני צמחים בעלי תכונות מרגיעות. לקוחות החברה דיווחו על הקלה בתסמיני החרדה, כולל תחושת מועקה, פחד מהתקף חרדה פתאומי ושיפור במצב הרוח. התמצית ניתנת לרכישה באתר האינטרנט של החברה או בטלפון. מומלץ להשתמש בתמצית פעמיים ביום, בבוקר על קיבה ריקה חצי שעה לפני הארוחה ובערב שעה אחרי האוכל. נטילת התמצית פשוטה במיוחד – יש להוסיף 20 טיפות של תמצית לחצי כוס מים. על מנת להשיג תוצאות אופטימליות, יש להשתמש בתמצית במשך 3 חודשים רצופים לפחות מידע על התמצית כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *